نکات مهم در خرید کولرآبی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نکات مهم در خرید کولرآبی
نوشته شده در چهار شنبه 16 فروردين 1402
بازدید : 88
نویسنده : soli

نکات مهم در خرید کولرآبی

 


با شروع فصل تابستان اگرشما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید کولرآبی دارند توصیه میکنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

در این مقاله ما مطالبی در رابطه با راهنمای خرید کولرآبی را ارائه داده¬ایم تا با مطالعه و توجه به نکات ذکر شده اقدام به خرید بهترین کولرآبی کنید.

 

نکات مهم در خرید کولرآبی:

توجه به ابعاد و متراژ محل سکونت متناسب با توان مصرفی کولر و نوع اقلیم محل سکونت:

قبل از اقدام به خرید کولر باید به این نکته توجه داشته باشید که اقلیم محل زندگیان خشک است یا مرطوب، همانطور که در مطالب پیشین در بررسی کولر آبی مطرح کردیم کولرهای آبی مناسب مناطق مرطوب و شرجی نیست،حال که به این موضوع توجه کردید. باید ابعاد و متراژ محل سکونت خود را بسنجید تا متناسب با آن کولرآبی با توان مصرفی مناسب بخرید.درشرایط آب و هوایی ایران سه نوع کولر آبی با توان مصرفی 5،7و12هزار، مورد استفاده بیشتری قرار میگیرند.


در جدول زیر سعی بر این داشتیم که کولرهای آبی با توان مصرفی مختلف و متناسب با متراژ محل بررسی کنیم:


 

توان مصرفی کولرآبی

متراژمکان

2300وات

30الی50متر

3500وات

50الی60متر

4900وات

65الی120متر

7000وات

120الی155متر

 

توجه به جنس بدنه و یا ورقه های تشکیل دهنده آن:


بعد از اینکه نوع اقلیم و متراژ محل را بررسی کردید موضوع بعدی که باید به آن توجه کنید، جنس بدنه¬ی کولر و یا ورقه¬های تشکیل دهنده¬ی آن است.کولرهای آبی به دلیل اینکه در فضای بیرونی نصب میشوند و در مرض عوامل محیطی مثل باد،باران،نورخورشیدواشعه فرابنفش....هستند.نوع جنس بدنه و یا ورقه¬های تشکیل دهنده آن حائز اهمیت است.پس هنگامی که درحال بررسی کولرآبی برای خرید هستید حتما درکاتالوگ و مشخصات آن به جنس بدنه یا ورقه¬های تشکیل دهنده¬ی آن توجه داشته باشید.همچنین ذکر این نکته مهم است که ورقه¬های گالوانیزه، بهترین جنس برای کولرآبی هستند.


توجه به رنگ کولر:


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا کولر های آبی به رنگ آبی هستند؟اشاید این موضوع عجیب به¬نظر برسد که چرا باید به رنگ کولر توجه کنیم؟!!!!!
رنگ ها وقتی در معرض نور خورشید و اشعه فرابنفش قرار میگیرند توناژخود را از دست  داده و کمرنگ و در نتیجه دچار پوسیدگی میشوند.
 پوسیدگی و ریزش رنگ کولر باعث میشود سرعت فرسودگی آن در برابر باد و باران....افزایش یابد.
پس هنگام خرید انواع کولرآبی به نوع رنگ آن توجه کنید که مقامت زیادی در برابر اشعه فرابنفش داشته باشد.

 

توجه به نوع پوشال بکاررفته شده در کولرآبی:


همانطور که در بررسی انواع کولرهای آبی اشاره کردیم: دو نوع کولر آبی پوشالی و سلولزی داریم که تفاوت¬ها، معایب و مزایای هریک را مورد بررسی قرار دادیم برای اطلاعات بیشتر در این موضوع به مقاله( بررسی انواع کولر آبی) مراجعه کنید.

 

توجه به برچسب انرژی:


برای اینکه هزینه برق مصرفی شما با استفاده از کولر در تابستان زیاد نشود باید هنگام خرید به برچسب انرژی محصول توجه داشته باشید.
تمام وسایل برقی،دارای برچسب انرژی هستند.این برچسب نشان دهنده¬ی مقدار انرژی مصرفی محصول مورد نظر است. 
هستند،میزان مصرف انرژی کمتر و راندمان بیشتری دارند. پس هنگام خرید از توجه به این Aمحصولاتی که در سطح انرژی موضوع غافل نشوید.

 

توجه به خدمات پس از فروش:  


خدمات پس از فروش از نکات بسیار مهم در خرید انواع کولر است . بعد از خارج شدن شرکتهای خارجی از ایران و افزایش قاچاق توجه به این امر ضروری است.پس حتما در نظر داشته باشید که کولر خریداری شده دارای خدمات پس از فروش باشد تا درصورت خرابی دچار مشکل نشوید.

 

توجه به برند محصول:


کولرهای آبی در بازار با برندهای مختلفیموجود است که هرکدام از این برند ها با یکدیگر تفاوت¬هایی دارند.پس باید برندی را انتخاب کنید که به استانداردهای جهانی نزیکتر باشد. در این صورت عملکرد و طول عمر بیشتری خواهد داشت.
در نتیجه قبل از خرید راجب برند های مختلف تحقیق کنید.


در انتهای مطلب تعدادی از برندهای خوب موجود درکشور را معرفی کرده ایم.

 

توجه به گارانتی:


آخرین مورد در خرید کولرآبی،توجه به داشتن گارانتی است.هرچه مدت اعتبار گارانتی بیشتر باشد بهتر است.
پس هنگام خرید به داشتن گارانتی و مدت اعتبار آن و همچنین خدماتی که همراه با گارانتی ارائه میشود توجه داشته باشید.

 

و در آخر...


توصیه ما به شما این است قبل از خرید کولرآبی نکات ذکرشده را مدنظر قرار دهید تا بهترین انتخاب را در خرید کولرآبی داشته باشید.

 

 

در ادامه به معرفی دو برند مطرح در کشور میپردازیم:  

 

 

کولر آبی آذر طلایی

کولر آبی سلولزی انرژی




:: موضوعات مرتبط: تاسیسات , ,
:: برچسب‌ها: کولر , کولرآبی , خاجی کالا , آذرطلایی , انرژی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: